הרצוג מתייחס ל'פשרה': "הזדמנות נדירה, נדרשת מנהיגות"

איתי גדסי 2 Comment on הרצוג מתייחס ל'פשרה': "הזדמנות נדירה, נדרשת מנהיגות"

הנשיא הרצוג במסר לראשי המפלגות: "ישנם רגעים במשברים מהסוג הזה, שמנהיגות נדרשת כדי לנצל את ההזדמנות הנדירה כדי להושיט יד ולהגיע להסכמות, זה אחד הרגעים האלה"

צילום: עומר מירון, מקליט: בן פרץ
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר (שלישי) לפרסום הפשרה לה הסכים ראש הממשלה, וקרא לראשי המערכת הפוליטית לגלות מנהיגות.

במפגש עם חברי הקהילה היהודית באוסטריה, אמר הרצוג: "ישנם רגעים במשברים מהסוג הזה, שמנהיגות נדרשת כדי לנצל את ההזדמנות הנדירה כדי להושיט יד ולהגיע להסכמות, זה אחד הרגעים האלה. אנחנו לפני ראש השנה, לפני חגי תשרי, אנחנו כבר תשעה חודשים נמצאים במשבר עמוק שמשפיע בצורה דרמטית על החיים שלנו, משפיע על ביטחוננו, משפיע משמעותית על ביטחוננו, משפיע על כלכלתנו, משפיע על החברה שלנו משפיע על ההתנהגות האנושית שלנו. די, נמאס.

לדבריו "יש צורך להתכנס להבנות רחבות, זה אפשרי. זה לא נוגע ללוח זמנים, לא של בית משפט ולא של הכנסת – זה נוגע למציאות, והמציאות מחייבת לעשות מאמץ עצום להגיע להסכמות.

הרצוג קרא לראשי המפלגות: "לגלות אחריות, להביט למציאות בעיניים, להושיט יד, להתאמץ, לא לדחות, להתכנס לעשות כל מאמץ ולנסות להגיע להסכמה רחבה כדי שהמשבר הזה שעוסק בסוגיה של רפורמה משפטית ויחסים בין הרשויות השונות, רשויות השלטון השונות, יחלוף מן העולם ונוכל לחזור לויכוחים, עימותים ודיונים על כל הסוגיות האחרות שמעסיקות את החברה הישראלית – חלקן סוגיות ותיקות וחלקן סוגיות חדשות כמקובל בכל דמוקרטיה.

הוא הוסיף: "כל מה שאני עושה בשבועות האחרונים נועד לשמור על הדמוקרטיה הישראלית, להגן עליה, אבל גם ליצור מנגנון רחב יותר של הבנות ואיזונים בין רשויות השלטון השונות – זה אפשרי וזה מחייב אחריות".

בתוך כך, יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ יקיים הערב (שלישי) בשעה 20:00 הצהרה לתקשורת בפתח כנס פעילים וראשי מטות של המחנה הממלכתי שיתקיים במרכז הכנסים והאירועים דרום השרון. בהצהרה יתייחס גנץ לראשונה למתווה ההסכמות שהציג נשיא המדינה.

כזכור, אמש פרסם העיתונאי עמית סגל בערוץ 12 כי בבית הנשיא הבהירו לאחרונה לאנשי האופוזיציה והמחאה בשיחות עימם כי ראש הממשלה הסכים למתווה פשרה מרחיק לכת בנושא החקיקה המשפטית.

לפי הפרסום, הפשרה לה הסכים נתניהו כוללת חקיקה חדשה ומרוככת של ביטול עילת הסבירות, הותרת הרכב הוועדה למינוי שופטים כפי שהיא כיום, אך דרישת רוב של 7 מתוך 9 שופטים לכל מינוי ולא רק לשופטי עליון, כפי המצב כיום. בנוסף, לפי הפרסום נתניהו הסכים להקפאת החקיקה לשנה וחצי ואף לעגן זאת בחוק יסוד.

כאמור, בבית הנשיא אמרו לאנשי האופוזיציה כי המתווה מוסכם על ראש הממשלה: "אם תסכימו, תם המשבר".

בליכוד הכחישו את הפרסום: "הפרסומים אינם נכונים ולא הייתה שום הסכמה".

השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר מיהר להבהיר: "שש האצבעות של עוצמה יהודית יצביעו נגד כניעה ככל והיא תעלה להצבעה".

גם בציונות הדתית מסרו: "אנחנו מחויבים לתיקונים במערכת המשפט כדי לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית. מאז ומתמיד חתרנו להסכמות והסכמנו לפשרות, אבל כניעה של הרוב למיעוט קיצוני שמוכן לשרוף את המועדון כי הוא הפסיד את הבחירות אינה עומדת על הפרק".

הבוקר, התייחס לכך השר עמיחי אליהו בראיון לבצלאל קאהן ודוד חכם ב'מהדורת הבוקר': "מתווה הפשרה שפורסם, הוא סתם ספקולציות וספינים. הליכוד מכחיש. אנחנו והציונות הדתית מתנגדים לכניעה הזו. חייבים לתקן את המערכת הזו מהשורש".

גם ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד שהתראיין במהדורה, הכחיש: "לא נכון שנתניהו הסכים לפשרה הזו. זו כניעה מוחלטת. בשביל מה עשינו את כל זה? את רוב הרפורמה צריך להמשיך. לא ניתן להם לראות את הממשלה קורסת בגלל הלחצים שלהם".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    אנו מצפים מקשת רחבה של אנשי רוח, שיבהירו היטב היטב למר הרצוג, שלא עושים פשרות עם פושעים ולא מגיעים להבנה מול אקדח שלוף של הרס וחורבן.
    יש להבהיר למר הרצוג ברורות: לפני הכל תדרוש להפסיק לחלוטין את המחאה הפוליטית, תגנה בפירוש את כל אלו שהצהירו בזמנו שיש צורך בריפורמה משפטית, והיום מסיבות פוליטיות מחריבים את המדינה!

  2. 1

    אתה אדם צבוע מה עם ההתחייבות שלך לפרסם מי פוצץ את השיחות הראשונות? אתה או פחדן כמו השמאל המתון או יותר גרוע צבוע שקרן ונוכל כמו השמאל הקיצוני